Elk bedrijf heeft tegenwoordig een website en heeft daarbij ook ontzettend veel concurrentie. Iedereen wil graag dat hun website veel wordt bezocht en dat er wordt doorgeklikt naar andere webpagina’s. Een hoog aantal websitebezoeken verkrijg je niet zomaar, hier zijn veel tips en tricks voor om dit optimaal te krijgen. Deze tips kunnen worden samengevat met ‘optimaliseren van de online marketing’ waarbij we ons zullen richten op wat een externe partij op dit gebied kan doen.
Wil jij veel website bezoeken dan is het belangrijk dat je hoog in de organische zoekresultaten terecht komt.
Uitbesteden van SEO
Het hoog in de zoekresultaten terechtkomen kan door middel van het inzetten van SEO. Dit is een afkorting voor een Engelse term van zoekmachineoptimalisatie. Dit kost veel tijd en moeite en daarbij is het belangrijk dat je goed weet wat het precies is en hoe je dit het beste in kan zetten. Om je website te kunnen optimaliseren moet er met een aantal elementen rekening gehouden worden. Zo moet een website technisch goed in orde zijn, er moet goede, relevante content op de website staan en moet je website autoriteit hebben. Dit laat Google zien dat je website betrouwbaar is.
Het optimaliseren van je zoekmachine is erg belangrijk in het verkrijgen van een goede positie in de zoekresultaten. Om het jezelf makkelijk te maken kun je de activiteiten uitbesteden. Niet alleen bespaar je jezelf tijd en moeite, ook kijkt er dan iemand naar die al ervaring heeft met SEO. Veel kennis en ervaring leidt tot een betere optimalisatie. Ook kan je hier zelf veel van leren, wat het uitbesteden nog aantrekkelijker maakt.
Activiteiten online marketing bureau
Wanneer je je online marketing uitbesteedt aan een ervaren bureau kan je hier best wat van verwachten. Zo heb je ervaren bureau’s in het hele land. Zo heb je ook specialisten van SEO in Den Haag. Zij helpen met het opzetten van een sterke zoekmachineoptimalisatie van begin tot eind. Hier heeft elk online marketing bureau een eigen aanpak voor. Zo begint men vaak met een inventarisatie. Hierbij wordt een uitgebreide markt- en zoekwoordenonderzoek gedaan. Waarbij de kansen en bedreigingen goed naar voren komen. Vanuit hier wordt er een plan gemaakt om de online marketing te verbeteren.
Hierna is de eerste stap on-page optimalisatie. Het is hierbij van belang dat er veel kwalitatieve content wordt geschreven en fouten uit de website worden gehaald. De verschillende zoekwoorden die uit het onderzoek zijn gekomen worden subtiel verwerkt op de website zodat Google makkelijk de pagina’s kan uitlezen en de website hoger in de resultaten terecht kan komen.
Ook wordt er gekeken naar de techniek van de website. Is deze snel genoeg, laden alle foto’s en filmpjes goed en is er een goede navigatie. Wanneer dit niet het geval is wordt de website onder handen genomen door de technische specialisten.
Wanneer de website vol staat met relevante content en alles goed functioneert komt de laatste stap. Hierbij wordt er gekeken naar autoriteit. Dit wordt verhoogd door middel van linkbuilding. Autoriteit laat zoekmachines zien dat jouw website relevant is in de branche waar jij je in bevindt. Wanneer deze relevantie omhoog gaat zal Google je website ook zien als relevant en betrouwbaar en kom je hoger in de zoekresultaten terecht. Hoe hoger je autoriteit en hoe relevanter je bent des te positiever de beoordeling zal zijn en de kans op een hoge positie groter zal zijn.
Kosten van een SEO pakket
Het uitbesteden van de online marketing komt natuurlijk niet zonder prijskaartje. Ook kunnen de prijzen verschillen per regio afhankelijk van de concurrentie zo kan een online marketingbureau in Den Haag verschillende pakketten aanbieden ten opzichte van een bedrijf uit een afgelegen gebied. Maar wat kost een SEO pakket? Er zijn geen vaste prijzen voor de pakketten. Dit komt doordat elk bedrijf, elke branche en elke regio enorm verschilt. Hoe meer tijd er in de optimalisatie gestopt moet worden hoe duurder het wordt. Hoe meer je uit handen wilt hebben, hoe duurder het wordt.
Om wel een indicatie te geven van wat de prijzen ongeveer zijn, zijn er globale richtlijnen opgesteld. Zo heb je een basispakket voor €250,-. Dit is voor bedrijven met een lage concurrentie en die alleen lokaal actief is. De volgende optie is een medium abonnement, deze kost €500,-. Hierbij is er medium concurrentie of een regionale optimalisatie. Wanneer de concurrentie erg hoog is en er meer tijd in de optimalisatie moet worden gestopt is er een expert pakket. Deze kost €1000,- per maand. Hierbij worden de 3 belangrijkste pijlers uit handen genomen.
Ook is er een pakket voor webshops, deze kosten meer tijd en aandacht dan een gewone website. De kosten hiervan liggen op €1500,-.
Dit zijn slechts richtlijnen, wanneer je de online marketing uitbesteedt wordt er eerst gekeken naar hoe groot de concurrentie en de markt is en wat je allemaal wilt dat wordt overgenomen. Op die manier wordt er een prijs berekend.